torsdag 10 april 2008

Våga Böga?


Jag behöver inte våga böga - det kommer liksom naturligt underligt nog. Jag har inga problem med homofober så länge dom inte låter sina problem blir mina.


Äcklas du av bögar? Faen det är lugnt vännen... Bara ta hand om ditt problem i ensamhet - dra inte in mig i den skiten.


Tycker du Gud berättar för dig att bögar är äckliga och ska förbjudas/dödas/tyckas synd om? Visst fine - jag kan inte argumentera med nån som justifierar sitt ogillande med Tomten/Påskharen/Oden/Gud. Vilka argument kan jag dra som knäcker fria fantasier som getts mer relevans än alla bevis i världen?


Tycker du biologin är din grej? Är bögeriet mot naturen? Skit vännen, du måste ha tatt droger på biologilektionen eller så missade du att grottmänniskorna inte hade din ford mustang heller? Elektricitet? Sociala grupperingar? Ja det sista hade dom antagligen men liksom bögeriet har vi svårt ett definiera hur dom såg ut. Vi vet helt enkelt inte... Du säger att man inte hade bögerier på 1800-talet heller... (vilket betyder att man missat alla dom där snubbarna som bögade rätt friskt den tiden med - Oscar, nån?) Men vadfaen när blev 1800-talet naturens status quo, pyramidens topp? Och sen vadfaen gör det för skillnad, jag menar om nån hittar på att dom kan choka på sin dator - ska vi dra upp samma argument eller ska vi acceptera att dåtiden inte var den perfekta tiden?


Och känns det inte skumt att du drar upp biologi när du egentligen snackar religion? Jag menar vad är annars hyllande av en perfekt dåtid som man inte vet mycket om? Att det ska finnas en tid som ska agera mall för allt annat?


Min grej är att överlag så är homofober ingen större fara - dom kan bitcha hur mycket dom vill jag kan fortfarande vifta bort dom med att dom bara fantiserar, lider av oresonligt äckel eller hittar

Inga kommentarer: