onsdag 16 april 2008

Män suger! (and not in the good way)


Det finns tillfällen som man skäms över den grupp andra klumpar ihop en med. Jag skäms till exempel när nån homosexuell snubbe började svamla om hur bra det är att "dom flesta bögar" stöttar folkpartiet. Jag skäms när man hör utrikesministrar av olika slag dra till på sin enorma svengelska när alla andra i landet kan Engelska bättre.

Just nu skäms jag sjukt mycket över att jag har kuk. Visst fine - det är inte en enormt viktig pryl, men den är där och folk som kollar på mig och ombeds att beskriva mig kommer antagligen nånstanns i början dra till med "man". På grund av det är det så enormt pinsamt när män gör bort sig på det sätt som bara män kan... Vi pratar om en specifik typ av man som saknar vad jag tycker om att kalla "testiklar". Dessa män saknar all form av självrespekt eller självsäkerhet. Dom saknar insikt och dom saknar intelligens... Jag raljerar inte här - dom måste ju förfaen vara utan dom här tre detaljerna.

Med intelligens hade dom inte sagt saker som "kvinnoförtryck!" när dom ser en feministsymbol.
Med insikt hade dom sett att fittan eller kuken inte gör människan.
Med självsäkerhet hade dom inte vart skräckslagna inför konceptet jämlikhet bara för att orättvisorna vi (som män) tjänar på tas bort.

Om du e snubbe och vill känna dig lika generad över hudfliken fylld med svällkroppar som dinglar mellan dina ben som jag gör föreslår jag att du läser kommentarerna (som ofta anonyma droppar) till Roya och Matildas blogg... speciellt dom kopplade till ämnet feminism.

Vill du; kvinna som man; fitta, kuk eller mittemellan, läsa en bra blogg läs inläggen ovanför kommentarerna...

Inga kommentarer: