onsdag 23 april 2008

Rökpaus förbjuden...


Hittade det här när jag ändå skule kuta precis och avr tvungen att skriva om det...

Dalapolitiker vill förbjuda rökning på jobbet... Logiken är att en rökare kostar företaget 30000 per år i förlorade intäkter. Hur faen kom man fram till den siffran? Tanken dom har är att man ska få röka på lunchen om man vill... tackar... för att sen återvända till sitt ljuva arbete och vara produktiv...

Får jag fråga en sak? Vadfaen sysslar deras fack med? Har vi inte fem minuter per timma att disponera efter egna händer? Ni vet, pisspaus, ta ett glas vatten eller vadfaen det nu kan vara? Om jag går ut och röker en gång per timma så bidrar jag ju inte till passiv rökning så vadfaen handlar gnället om? I så fall lås oss vara konsekventa enligt klassisk moralistisk logik och förbjuda pisspauser: Vuxenblöja for everyone! Faen produktivitetsförlusten bland oss som dricker kaffe eller läsk och annat vätskedrivande måste vara enorm så varför inte göra slag i saken herr Ingemar Ström (m - what the fuck else?)?

Kanske förbjuda all vätska som en vätskedrivande? Kanske enbart vatten tillsammans med ett saltpiller för att binda vätskan så man inte bryter sitt produktiva pass?

Kvar är ändå dom fjollorna som driver facket som böjer sig för det här och inte inser att deras arbetsköpare har just fixat en löneminskning åt dom. Höjd arbetstid, men stillastående lön = löneminskning...

Kom till mitt jobb era as och få er en vända för jag tänker faen aldrig sluta röka och jag röker en gång i timmen - oberoende vad som sägs eller görs.

Inga kommentarer: