lördag 5 april 2008

Jag kommer inte få skjuts mer...


En snubbe på mitt jobb som ibland skjutsar mig till Backaplan efter jobbet och jag hade ett bråk om feminism. Han tycker det är meningslöst och jag tycker att ehuru nån har fitta eller kuk är meningslöst att prata om så tillvida man inte ska choka på denne någon.

Det hela eskalerar under bilresan till att handla om hans mamma (självklart, varför kan jag itne sluta dra in folks morsor i diskussioner?) som jag tycker förtjänar bättre av ungen hon pressade ut ur underlivet täckt i bajs och blod och sen släpa runt på och höll flytande i 18 år (24 eftersom karln fortfarande bor hemma... bara det är en varningssignal). Han tyckte att jag skulle sluta snacka om hans morsa.
Jag hävdade att hon är kvinna och tillhör då den skara folk som han definierar som svaga och potentiellt knullbara. Han sa att jag skulle sluta snacka om hans morsa.
Jag hävdade vidare att om hans farsa såg det så varför hade han inte bara bonkat på henne och gått? Varför vara ihop med fruntimmret bortom en sängkammarrelation? Han tyckte jag borde sluta dra in hans morsa hela tiden.
Jag sa att jag personligen tyckte min morsa var en intelligent fullgod människa med drifter, önskningar och tankar och förtjänade samma respekt (om inte mycket jävla mer än) min farsa och det var upp till mig som var bättre stående i samhället (på grund av min kuk) att hjälpa henne och i fullt stötta henne. Och att hans morsa kanske var ett meningslöst våp till vindtunnel som förtjänade nån form av madonna roll av sin son. Han tyckte det var nog med snack om hans mamma.

Här kom vi till Backaplan.

Idag ska jag till jobbet igen (ska jobba extra på lördan) och tänkte ta upp debatten där den slutade. Hans mamma - vindtunneln.

Jag kan inte för mitt liv förstå vad det är som är så ogreppbart för såna här snubbar? Dom bitchar om att kvinnor demoniserar dom när det handlar om kvinnor som försöker ta sig framåt sitt kön, eller snarare andras uppfattning om deras kön, till trots. Dessa män som ser inkvotering som nån form av enorm social orättvisa gentemot alla män och feminism som en a-egalitär kryptofascistisk rörelse för kvinnor med hygienproblem när det handlar om att det vi lever i är ett ojämlikt samhälle som fortfarande har problem att se kvinnor som annat än ett bihang till mannen och en egendom.
Dessa män som ser kvinnor som en vandrande tross som ska sköta deras städning, tvättning, matlagning och trösta dom i en evig mammaroll eller som ska ställa upp på lite deep-throat-sprut-i-nyllet när dom känner det hela trycka på.
Dessa män som inte kan förstå varför alla har problem med prostitution när dessa kvinnor "valt att bli horor" (citat från medarbetaren).

I julas snackade jag och min morsa och min lillebror över en ofantlig mängd vin, öl och sprit (som sig bör i min familj där samkväm stavas "absolut"). Vi brukar snacka om rätt rejäla saker och har gjort det sedan jag och min lillebror var små (min morsa har alltid trott om att man ska snacka om allt med ungarna).
Min lillebror blir allt fullare och börjar snacka om att han vid 29 års ålder känner en trettioårskris komma på och blir alldeles dr.Phil'ig när han hävdar att han vill prata om personliga grejer - saker man itne berättar för varandra annars. Fy faen vad det var ett udda drag.
Min mor berättar således saker som hon undanhållit mig och min lillebror. Bland annat hennes flykt hemmifrån under åldrarna 16-19 där hon försörjde sig som hora i bland annat Köpenhamn, Stockholm och Italien. Hur hon höll sig flytande med hjälp av diverse droger för att bara stå ut och hur hennes hallick tog hennes pengar och gav henne stryk. Min första instinkt är att göra en enkät och kolla alla män som kan ha köpt min morsa på den tiden - dom som svarar jag kan jag gå hem till och käppjaga i ett par timmar. Min nästa är att hitta hennes hallick och käppjaga honom ner i en vik med blyvikter... Så här tänker man ju självklart, man blir så satans arg.

Men sen kommer jag underfund med att min morsa själv redan gjort detta. Hon gick från det till att bli en enormt stark människa, en kraftfull individ med ett knivskarpt intellekt och en attityd som är till gränsen på mordisk. Om hon ber mig så skulle jag göra det - men att göra det obedd hade vart att pissa på hennes framgångar.

... men kvar är mitt avsmak mot hallickar (som jag hade innan) och torskar (som jag bara tyckte synd om innan). Det är dessa två grupper som gemensamt gör sitt bästa för att hålla en samling kvinnor fångna under sin (kanske inte allt för) unika form av löneslaveri. Båda grupper gör sitt till situationen och varför ska man vara förlåtande?

Min poäng är att min morsa befunnit sig i den sittsen där han vart arketyp 2 för ... jag vill inte säga "män" för det är dom inte... småkukars världsbild angående kvinnor: horan. Hon har tvingats in i den rollen och sen slagit sig ur den men är lika bunden av den nu som då. Det är det som är så enormt frustrerande. Hon kommer vara en vandrande fitta istället för fullgod människa i hela sitt liv enligt en samling män och hennes liv färgas av hennes könstillhörighet.
Om jag nu säger mig älska min morsa (eller min syster för den delen) så varför skulle det vara ett problem för mig att ta mig in i deras sitts? Vad är det som är så problematiskt med att förstå att dessa två underbara människor förtjänar att bli behandla som just människor istället för fittor?

Min morsa var på utekväll för ett tag sedan. Hon och hennes kompis nekades inträde för att dom var för gamla. Två män går förbi dom in på klubben. Männen är tio år äldre än dom är och min morsa frågar varför dom släpptes in och vakten förklarar att det är för att det är av samma orsak som att det är 18 för tjejer och 21 för killar. Min morsa har förbrukats som hora eftersom hon är gammal och som madonna ska hon banne mig inte gå ut och rumla utan sitta hemma och virka sjalar eller nån sån skit.

Min syrra går ut på Valand. Hon går dit och hänger och en snubbe går fram till henne och säger att han vill duscha med henne. Först tror hon att den här snubben var mentalt störd bara och snäser av honom. Sen kommer nästa småkuk och och förkunnar att hon ska hem till honom och ha sex, sen nästa, sen nästa, sen nästa.
När jag berättade om hennes lyckade ragg på en spelning för ett halvår sedan där hon bestämde sig för att ragga upp och ha sex med en snubbe för att han verkade söt för samme medarbetare som ovan chockas han och tycker jag "borde snacka med henne".


Som man vill jag avslutningsvis tacka alla kvinnor som inte reagerat som jag skulle ha gjort om jag hade fitta istället för kuk: bara döda av alla jävla kuksugare till män.
Ni är faen helt justifierade i den handlingen...

Inga kommentarer: