måndag 14 april 2008

Jag e analyserad


Det finns tydligen ett program som går igenom din blogg och sen ser vilken sorts personlighet man är... Killen hade det på sin blogg. Jag gjorde skiten och det gick väl bra antar jag.

Jag är tydligen enligt PRfekt Type en Praktiker (ST)
"Praktikern (the relater) föredrar att förlita sig på sina sinnen, det man kan se, höra och ta på. När de ska fatta beslut om något blir fakta särskilt viktiga eftersom de kan räknas, vägas, mätas och undersökas logiskt - vilket är deras bäst utvecklade sätt att fatta beslut. Den logiska analysen kommer naturligt i första hand, medan hur viktig frågan är för dem själva eller andra kommer först i andra hand. De förlitar sig på sin förmåga till stegvis analys och resonemang vilket brukar ge dem en framtoning som jordnära och praktiska. "

Enligt Jung-Miers typn är jag en Mekaniker (ISTP)
"Mekanikerna är intresserade av tillämpad vetenskap och praktiska lösningar. De är ofta även duktiga på att arbeta med händerna utöver att förstår hur saker och ting fungerar. De är samtidigt duktiga på att bringa ordning och reda i stora mängder detaljerade och oorganiserade fakta. Det gör att de ofta trivs med att arbeta inom ekonomi eller med att analysera data inom andra områden som marknadsundersökningar och liknande."


So far so good, men sen ett plötsligt brott från trenden... enligt Keirsey är jag Improvisatören (SP)
"Improvisatörerna värderar sinnlig njutning högt - termen hedonistisk myntades av Aristoteles för att beskriva vad lycka är för den här typen. De har förmågan att smälta in bland andra människor väl - så bra att de (om de är på det humöret) kan framstå som något av sociala kameleonter. En egenskap som dock ofta gör dem till framgångsrika försäljare - så de har lätt för relationer och att bli omtyckta av andra människor genom att spegla dem."

Så tydligen är jag rätt pragmatisk och praktisk men också hedonistisk lite sociopat-aktig ... odd :)

Inga kommentarer: