lördag 26 april 2008

Kvinnans sexualitet


Skrev just ett inlägg om prostitution och fastnade då lite i tankarna om kvinnans sexualitet. Hur den är och verkar förbli ett appendix till mannens.

Mannen ska vara den som stoppar snoppen i en kvinna och njuter av det, kvinnan ska ta emot och njuta av mannen. Kvinnan ska sakna egen sexualitet - eller om hon har en ska den betraktas som lite snuskig och nåt som ska kunna ersättas med en schysst mörk choklad (vilket enligt teorin ska ge samma nivå av njutning).

Mannen är den som ska söka sex, kvinnan ska vara den som leverar - inte av handlingen som så, utan av realkapitalet - hon är rekvisitan som krävs för att mannen ska kunna idka sex.

Även den enligt vissa kallade "feministiska modellen" (vilket inte säger mer än att dess anhängare anser sig vara det - om dom är eller itne är det är irrelevant just i det här raljerande inlägget) är skrämmande medeltida och verkar anta att kvinnans sexualitet ska vara ren, befriad från mannen, i vissa fall asexuell - vilket är problematisk för alla heterokvinnor där ute. Jag tycker att den ska vara fristående från mannen - den ska vara egen, stå på egna ben. Om man vill vara asexuell go for it om inte go for it om lite go for it.
Jag vill se en värld där handlingen att knulla en man, om man är kvinna räknas lika mycket som aktiv handling som när en man knullar en kvinna. Eller snarare att bådas på-chokande ska räknas som en handling, inte en handlande människa som tar hjälp av ett villigt hål.

Jag vill sen en värld där mina kompisar, min syster, min mamma ska kunna ha sex i drivor utan att för den delen behöva ge kall på sin kvinnlighet (något dom ska få definierar själva) eller ses ner på på grund av den. Där kåthet (you heard me jag använde ordet), ren jävla tokporrig jag-vill-ha-sex-igår-känsla inte är nåt som är förbehållet män utan båda könen (vilket det i realiteten är). Där rätten att definiera och styra vad man vill ha, inte förhandla sig till vad man är beredd att ge för det man kan få ska vara norm. Jag vill att kvinnan ska ha rätt till en sexdrift, en sexualitet en full identitet och mänsklighet också i sängkammaren (eller varfaen ni än vill ha sex). Jag vill att kvinnan ska vara med än ett hål eller en avelsko utan hela jävla kroppen - kräv hela kroppen och halva knullet!

Jag vill att den sexuella frigörelsen ska handla om mer än bara "rätten för män att förvänta sig få det oftare" och jag vill att andra män, bögar som heteron ska backa upp det enkla satans kravet å sina flickvänner, fruars, systrars, mödrar, döttrar och kompisars vägnar. Om nån därute av oss killar får mindre sex på grund av det - tja vadfaen han får väl runka istället.

1 kommentar:

Unknown sa...

Underbart inlägg. Förutom innehållet, vilket jag uppenbarligen totalt håller med om, tycker jag om ditt språkbruk.