fredag 27 juni 2008

Vart är min röda flagga?

Nörd-demo Imorrn?


Imorrn är det en demo mot FRA-lagen lite varstanns i Sverige. Här i GBG så kommer den vara på Gustav Adolfs Torg och klockan 12:00 nu på lördag... om ni inte visste. Problemet som jag dras med är väl egentligen följande - som klämkäck kommunist ("Groucho Marxist" för er som följt bloggen) är jag självklart emot statlig intervention i vår privata sfär och ser alla former av avenyer som kan användas som repression mot arbetarrörelsen idag eller imorrn som negativa saker. klart man ärmot. Vidare så är jag faen van demovandrare och älskar/hatar att gå i stilla marsch genom en svensk stad och lite slött och lojt skandera slagord. Klart jag ska gå...

Problemet är att jag måste gå med dom... Ni vet dom. Fp, C och Kd (inte M för dom hade inte tid att svänga ihop nåt) - helst av allt vill jag käppjaga dom mupparna ur demoleden men tydligen är inte det kosher... suck. Varför ska allt alltid bli så satans komplicerat? Min andra tanke var att jaga SD'are (tydligen har det hörts att dom också ska med och demonstrera vilekt för mig verkar enormt udda då dom är värdekonservativa *host*rasistiska mongon*host* som antagligen skulle älska en ordentlig övervkning av allt som kan tänkas se lite muslimskt ut) men vette faen hur det kommer gå med det. Innerst inne hoppas jag nog på bråk om jag ska vara ärlig - men vet att det inte kommer hända.

Istället kommer vi gå lunkandes fram genom stan, dyblöta i hällregnet, vagt mumlandes några slagord som satts i rullning av underliga jeppar från olika högerborgerliga partier och vilt påhejjade av UV's partisektion som med tonårshesa röster kommer kvittra sina små fraser när dom tror ingen hör. Kankse ett slagsmål i demotåget är att se fram emot men frågan är mellan vilka? UV och LUF? Knappast dom är ju numera så hårt hållna av den stående partipiskan att det är löjligt... Vi får se. Några nördkompisar kommer gå och jag hoppas att dom tar lajvkläder med sig eller nåt så man har nåt att roa sig emd.

Synns är hursom!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Varför är jag inte förvånad att du tog bort min kommentar?

Anonym sa...

Därför du tydligen har kvar lite av dina vanliga sinnen och fackuliteter? Vad vet jag? Sköt din egen psykologiska utvärdering vännen.

Så här, jag har törttnat på dig - du var kul ett tag men nu är det slut. Gå och lek nån annanstans.

Du vet och jag vet att du och jag aldrig kommer komma överens. Hantera det och kommer över det, jag menar jag har.

Jag komemr konsekvent radera dina kommentarer härefter

Anonym sa...

Fy fan, det här var ju skitbra! Jag hittade hit aningen försent men...jaja..
Du skriver otroligt bra, garvade högt för mig själv!