tisdag 24 juni 2008

Spansk Skräck....



Ok jag och pojkvännen har suttit uppe till fyra inatt efter att vi hittat på filmen Barnkammaren ("Habitacion del niños") av bland andra Alex De La Iglesia. Vi hade båda fastnat för spansk skräckfilm efter att ha kollat på först Barnhemmet ("el Orfanato") och sen Rec. Den förstnämnda tyckte jag var mest lite creepy (pojkvännen älskade den) men Rec fick mig verklgien att skita knäck i spiral - en zombierulle med en underbar twist där en reporter och hennes kameraman (genom vars kamera hela storyn filmas vilket hade vart stöld från Blairwitch project om inte Rec vart enormt mycket bättre) fastnar i ett enormt hus med en grupp hyresgäster. (Här är youtube teasern till Rec)

Igår kväll skulle vi kolla på Barnkammaren - efter den var vi tvugna att kolla på en komedi - seriöst jag hade inte kunnat somna annars. Jag hade en hjärttakt på trehundra jämnt ungefär. Det roliga var att filmen vi fick tag på var dubbad till engelska och därför lät det som alla karaktärer hade värsta udda porrfilmsrösterna - lite störigt. Men filmen var så satans bra att det helt enkelt inte gjorde nåt... så satans bra att dubbningen helt enkelt slutade vara relevant efetr ett par minuter.
Hursom, efter komedin var klockan fyra på morgonen (jag har semester) och jag är därav enormt trött idag.

Vår plan är att se om Pans Labyrint efter det två andra spanska skräckfilmer och sen kommer jag vara helt körd mentalt och få läggas in eller nåt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ååh. Underbara semestertid. När man kan vara hur mycket vrak man vill. Klarar aldrig att ta ut mer än tre veckor i taget. Död. Död och sunk.

Ska kolla upp de där tre. Tack för tips.


JS

Anonym sa...

Jag e ledig i gaaaah... i fem dar till :( jag vill inte jobbaaaaa!!!

Ska kolla på djävulens ryggrad snart :)
Vad gör du på assassino?

Anonym sa...

Jag ÄR ännu så länge L'Assassino.
Nädå, men jag är han som sitter bredvid Augusto , med dyr Pierre Cardin-tröja om den är ren och sommaren aldrig riktigt infunnit sig.
Jimi.

Ärligt, det är 7 bokstäver i bloggers säkerhets-captcha. Har aldrig varit med om så mycket säkerhet! Många av mina kommentrarer världen missat pga av denna iver.
Driver FRA blogger.com?