fredag 2 maj 2008

Ett litet adendum innan jag går och lägger mig...

Ja alltså detta är till förra inlägget.

Jag ska råna folk - seriöst jag ska råna nån och när snuten tar mig ska jag säga att han bad om det. Jag ska säga att snubben jag rånade inte gjorde motstånd - han sa inte "Nej jag vill inte bli rånad" när jag tryckte min halvautomatiska i nyllet på honom. Han hade ett par asdyra jeans på sig och hans jacka var fanimig två-tretusen plus minst... Vem kan anklaga mig för att råna honom när han promenerar runt så där? Flauntar han sådär är det ju bara en signal på att man VILL bli rånad och om han inte uttryckligen sa nej är det inget rån - det är en gemensam handling.

"Han var packad" ska jag dra med. Jag menar alla vet att majoriteten av alla brottsoffer är fulla och då borde man väl kunnat räkna ut att man skulle bli rånad när man tog sig en fredagsöl? Hur skulle jag inte kunna råna snubben?
Jag ska svänga till med att han började snacka med mig och pratade om hur mycket pengar han tjänade - han viftade ju nästan med dom i ansiktet på mig när han visade i baren att han hade ett amex gold. Pistolwhip och ett rån är vad han trånade efter...


"Han följde med mig hem" är nog argument nummer fyra. Ja, hem till mig är synonymt med att bli rånad. Är han så dum att han sätter sig i den sittsen så har han bara sig själv att skylla.

Men skillnaden med det här och övriga exempel är faen att kvinnor är det absolut vanligaste offret i en våldtäkt. Män är det vanligaste offret när det kommer till rån eller misshandel. Eftersom lagen sätter ett likhesttecken mellan sex och våldtäkt är det tydligen problematiskt att avgöra huruvida en kvinna blivit våldtagen eller inte... Om hon tog på sig sin slimmade korta kjol för att ragga upp nån är det tydligen snarlikt med att bli våldtagen så resultatet enligt rätten verkar vara det samma. En man som super bort sin plånbok är enligt mig det samma som en man som skjuts i låret och får plånbken fråntagen sig... Som det engelska uttrycket "a fool and his money are soon parted"

Det ska jag säga till dom när dom tar mig.

Inga kommentarer: