torsdag 15 januari 2009

Jag e så trött...

Yup...


Themesong: "Why don't you get a job?" (Offspring)

Jobbet tar faen musten ur mig och mina arbetskamrater. Den senaste veckar har skit bara lagts på skit och tiden vi jobbat har vart mer eller mindre en åtta timmar av vilt kringspringande, snackande, bärande och allt - bara för att skiten inte ska sjunka ner i dyn.

Till det så har jobbet kallat facket till förhandling om uppsägningar. Dom ska skära ner personal på golvet trots att vi går över budget med råge. Trots att dom nyss anställd fem nya ekonomer. Trots att företaget lagt sjuka pengar på ett datasyste alla sa inte skulle funka. Trots vinster ska dom nu känga folk...
Yours truly sitter troligen säkert, men inte faen betyder det nåt när dom ska kicka folk runt en? Plus har dom missat att på grund av deras felbeslut har vi mer att göra än vi hinner med? Att en lunch på mitt jobb innebär att äta en smörgås på lagret så du kan jobba och äta samtidigt?

Jag har sovit som mest fem timmar på en natt hela veckan, knäna börjar värka och jag har tillräckligt med ork för att sätta mig och halvsåsa när jag kommer hem. Jag e så satans trött på det här skitkneget - men vadfaen jag ska vara glad som har ett kneg i dessa tider och ett relativt välbetalt sånt med. Det är bara att böja nacken och slita vidare antar jag...

Och sen kom Handels in i det hela. Alltså igår satt Handels och förhandlade om vår framtid med cheferna - på frågan vad som sas fick jag svaret att "dom inte kunde bryta sitt förtroende mot företaget och berätta det än". Skit, verkligen? Vad hände med förtroendet gentemot arbetarna? Imorrn ska vi bli informerade om vad som hänt och kommer hända - mest eftersom dom vill ha en helg emellan sig och reaktionerna antar jag. Nu är det ingen hemlighet att jag och kvinnan från Handels inte komemr bra överens, hon är en dryg akademiker som spelade allan med sin motpart från Svenskt Näringsliv men gav oss andra kalla handen. Att skyddsombudet är en schysst snubbe är en annan femma men sekunden hon, representanten från Handels, kommer in i spelet måste man vakta sig lite.

Imorrn ska jag snacka ihop mig med några av dom andra för att kolla vad som hänt och vad man ska göra. Vi får se helt enkelt.

1 kommentar:

Spettan sa...

Fy fan.
Man kämpar sliter, men företaget varslar. Man jobbar över, företaget säger att de inte har pengar till att ha folk kvar. Man har så mycket på jobb så man får jobba över, företaget köper nya bolag...
Men för vilka pengar?

Det är aldrig vi som går före kapitalet.