söndag 25 januari 2009

Alla kan vara antisemit?

Tydligen så är det än en gång helt ok att hävda att judendomen är en etnicitet. Det är helt ok att hävda att en stat och en tidigare nämnd etnicitet är det samma och att alla attacker mot staten är en attack mot alla inom den nyss påhittade etniciteten. Allan Widman och hans kompisar resonerar så på Newsmill i alla fall.

Jag ogillar bagels - jag anser att religion är hitte-på - jag tycker att New York yids dialekt är vidrig. Ooooh jag är en antisemit...
Jag gillar inte schlager - jag tycker Carola ska skjutas och jag anser inte att höjden av mode är att bära för korta tshirts. Oooooh jag är homofob...
Jag tycker islam och andra religioner är hitte-på - jag tycker att arabiska låter lite som mellanösterns holländska - och jag gillar inte arabisk glass. Ooooh jag är islamofob...
Jag tycker att den där tunna lite spridda formen av krulligt hår vissa svarta killar får är sjukt fult - jag har aldrig vart i Afrika och har ingen drift att åka dit - min åsikt är också det där instrumentet man spelar i västafrika(?) med strängar som man liksom slår på med en båge är hur dumt som helst. Oooooh jag är rasist...

För som sagt - minsta koppling till nåt är dess like. Guilt by association - 2000-talets Lebensraum i folkdebatten och senaste retoriken i vårt sista nationalromatiserade projekt.

Brasklapp: nej jag stödjer inte Hamas din jävla svinknullare (du vet vem du är). Nej jag förstår verkligen att det inte finns en ensidig lösning ditt mög (du vet vem du är). Nej jag anser inte att Israel är detsamma som judendomen men jag anser att dom som drar det argumentet är nazismens nya våg.

Ja.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha.. Guilt by association är ett otäckt vapen och ämnet är på allvar, men jag måste få lol:a lite i skrift. Skönt formulerade exempel.

Den här då: "Jag gillar porr. Jag tycker inte Bergsjön är Göteborgs lätt bästa stadsdel att bo i. Jag tycker man numera kan säga kuk och fitta till varandra utan att vara sexistisk."
Aaaapapapa ,fascist?

Nä, du var bättre. Men du har säkert filat längre på dina, bloggarjävel.

Anonym sa...

...Dessutom måste jag läsa om min Hamas/Israel/islamism-kommentar från förr och försäkra mig om att det inte är jag som är svinaknollarn.

Och f.ö. har jag svårt för Newsmill. Läste när den var färsk, men nu blir den lätt.. Vet inte. Är materialet för digert och ofta för undermåligt kanske? Nåt tar liksom emot.

Anonym sa...

Jag tror det heter djembe? Eller det kanske är en trumma. Hur som helst låter det för jävligt.

Aj, som fan, nu är mossad på mig!

Anonym sa...

Det sköna är att guilt by association tydligen är väldigt judiskt, allt enligt en jude (som ägde en synagoga, lär la haft koll på va hon snacka om.)

Anyhoo.