torsdag 30 oktober 2008

Jag lovar jag ska blogga oftare...

Tänk dig linjerna i stjärnan - fast istället för stjärna, ett hjärta så förstår du min tatueringsidé

Themesong: Turn the lights down low (Lauryn Hill och Bobban)


... men ffs - jag kom hem för två timmar sen efter ett sent pass. Nu ska jag snart i sängs för ett tidigt pass nästa morgon. Pojkvännen och hans kompis Lingan sitter och spelar PS2 och drar skämt på norska...(?) Det är faktiskt kul att lyssna på lite såhär i sovrummet vid datorn. Men nu har dom hittat monstret dom letade efter och hon säger att det är läskigt när det är frost... Gudarna vet vad det syftar till.

Är överlag pisstrött och allmänt utarbetad och lite undrande om Moderaternas tävling om att hitta Sveriges Bäste Arbetare gått av stapeln redan och vem som vann eller om dom hajjade stalinistvibbarna och släppte projektet.
... Eller om dom dratt kopplingen än att dom har haft stalinistiska förslag och så när på förstatligat bankerna.

Bortom det tänkte jag skriva nåt om vänsterns lite kissnödiga inställning till porr och vidare från det knullande av alla de slag. Ni vet hur det skulle låta om jag vore piggare - nåt om hur störigt jag tycker det är med politik som, även på den extraparlamentariska sidan, lider av blockpolitikens uppdelning av åsikter. Vart är liderligheten? Vid sidan av det tänkte jag tatuera in ett hjärta med en hammare och skära över och randigt som bilden ovan, med krans runt och allt och texten "med Porr eller Våld - Kommunismen Kommer"... ok det är bara en tokig tanke men ändå?

Vad är mellanvägen på problemet? Hur knullar vi utan skuldkänslor. Kan vi inte acceptera att vi tvingas konsumera vår egen sexualitet när vi ändå konsumerar allt annat i vår egen fritid och våra liv? Varför kan vi ta att våra sneakers kostar såna summor att det är rent löjligt och att vi köper rätten att ha kul tillsammans men inte att det kul vi har är att choka på varandra? Fine det är en grisig branch och den sprider ett budskap som inte är kosher - men just den här kissnödigheten och skräcken inför ämnet i sig. Vart är vår tokiga "vi skjuter eller knullar oss till makten" attityd?
Men men kanske lite strömavbrott fixar allt som i Holland. En söt nyhet om hur barnafödseln ökade med 44% nio månader efter ett 50 timmars strömavbrott. Man kan liksom se en hel landsort släcka stearinljusen, krypa till sängs och förlora sig i sina respektive partners imperfektioner. Bara 50 timmar under vilka allt är tillåtet och kylan drar oss lite närmare varandra.

Nu drar dom skämt på danska...

Hursom - en plan på att stänga av all golvvärme kanske inte vore så fel?

Nu ska jag lägga mig - valet av låt har med det och sex btw om ni inte hajjade det.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ha ha!

En tjej jag känner som är kommunist gillar porr men hatar branschen. Det verkar vara en vanligt förekommande inställning inom stora delar av vänstern (ja jag vet att du hatar uttrycket).