måndag 29 december 2008

Under Tiden

... just nu sitter jag av min tid på jobbet och väntar på att få klocka ut och gå hem. Gör lite ströjobb och försöker undvika jobbigare saker (nej jag är inte en av dom där "bra arbetarna" som säljer sig själva billigt eller som njuter av sin underkastelse - vad ska jag säga, min morsa rökte när hon var gravid med mig, det är väl det som spökar)...

Jag sitter också i tankarna på nåt längre i serieform att göra. En kort berättelse om en medelålders homosexuell man som spenderar sina sista år och pengar på Gran Canaria och hur han långsamt men säkert avvecklar sitt eget liv och försöker hitta mening i dom där sista åren.
(pretentiöst? Ok fine det är väl lite det - men det är baserat på en verklig historia, som om det skulle ursäkta nåt och det känns som nåt som jag själv skulle vilja läsa jag har en idé om hur det ska se ut men jag år se hur faen det ska gå vägen)

Bortom det har jag en till deadline på en serie att hinna ikapp - får se om det går vägen.

Den här texten har tatt mig fyra minuter att skriva och därför har jag nyss dödat fyra minuter av mitt liv på grund av mitt sketna jobb, som jag har på grund av rådande samhällssystem osv osv osv [insert random marxism here]

Inga kommentarer: