fredag 21 mars 2008

Politiska Kommentarer


...Är för kompletta idioter. Det finns inget mer trivialt än att sitta och fördsöka vara delaktig i en massrörelse som inte längre existerar - vänstern är död och dess "oberoende", "partilösa" eller "autonoma" svans är som en proteströrelse mot Öresundsbron. Lika vital, lika relevant.


Jag tänker självklart på alla förståsigpåare som skriver texter baserade på olika former av ledarartiklar i SvD eller DN. Alla dom som vart och knullat Mexare i Chiapas och nu ska berätta om det i brinnande ordalag. Fuck 'Em. Alla ni som vart i Afrika och delat ut matpaket och nu ska berätta om skiten i er blogg - dra åt helvete. Er insatts är duly noted men i det stora hela poänglös. Alla ni som går på första maj och ska berätta om det - sug min kuk.


Jag är så trött på politik som inte spränger skit i luften. Som inte knivar ner folk. Mijailo är min prins - SMR's vapengömma min dröm. Al Quaida är mina föredömmen.


Det som tröttar ut desto mer är folk som vill "starta debatt". Som den där grabben som blev nersparkad av ett gäng brats. Bara för att han delade festvåning med Victoria så ska han plötsligt hyllas och protestgrupper mot "våld" dyker upp som svampar i det infekterade underlivet som är internet. Vad i hela satans helvete är det ni syftar på? Kan vi inte protestera mot "elakhet" eller "fulhet" också? För det är ju det som det handlar om, att man protesterar mot förekomsten och skit i dess orsaker. Allt är en fråga om "ondska" och det är det ju bara en religiös företeelse som egentligen har lika mycket relevans och poäng som när fittorna i Iran hänger bögar.

När man hävda det ska dom alltid dra upp "men vi startar debatt" - ja men tack så satans mycket era strykninmongon. Hur satans svårt är det att "starta debatt" och vad har det för jävla ändamål? jag menar om jag går in i Synagogan och börjar tokheila, kan jag justifiera det med att säga att jag "startar debatt"? I så fall skulle jag gärna än en gång ge en eloge till Al Quaida för att dom "startade debatt" om fanatiska muslimer och USA i och med deras flygplan-rakt-in-i-hus argument för sju år sen (ni minns "flightsim 2001"?)... Tack för ert bidrag till demokratin.


Kom igen nu era efterblivna mongon, vi vet allihop att ingen lyssnar - alla bara pratar. Vissa är smarta nog att förkunna hur meningslös proteströrelsen är i länder som Sverige med en till hög grad pacifiserad politik (en av dom högsta i världen om man får tro olika spännande index, heja Svärje!) men aldrig smarta nog att samma effekt utvecklas till ett hot mot den demokrati dom hävdar finns. (En sån satans chimär det är då! Jag menar har den NÅNSIN funnits bortom fina texter i Samhällskunskapsböcker?)

För vad är demokrati om den är till stora hela irrelevant och stelbent? Vadär demokrati i Sverige idag om inte form utan innehåll, procedur utan mål? Det är som Svenska Kyrkan med dess "alla får vara med" grej. Ceremoni utan Sanning. Vad finns det för poäng med en himmel om inte folk skickas till helvetet? Demokrati utan anhängare, bråk och vilda debatter är inte en demokrati det är en debattklubb där alla i stort håller med varandra.


Vet ni vem jag skyller på? Fittan Voltaire och hans citat "Jag delar inte dina åsikter men jag är beredd att dö för din rätt att framföra dem". Vad är det förutom att pacifisera hela meningsutbytet - "lets agree to disagree" - oh shut up! (Det spännande med Voltaire var att han var en rätt obehagilg snubbe i det stora hela, monarkist, antidemokrat och antisemit har inte direkt späckat eftervärldens minne av honom)


Jag vill vitalisera demokratin och den öppna debatten med lite bensinbomber! Jag vill hata judar, muslimer och bögar. Jag vill bränna den amerikanska flaggan medans jag skändar en kattunge, allt för den öppna bestialitet-pedofili-rörelsens sak! Jag är så trött på ord utan handling, eftertanke och att "tänka på hur andra ser det". Tysta slagord utskrikna av folk som skäms lite för att säga dom - gud vad jag hatar er! Jag hatar när folk ska säga att "men tänk på det ur deras synvinkel" VARFÖR????? Varför ska jag bry mig nämnvärt? Varför inte bara erkänna att lite Hat livar upp debatten - helig vrede och all sån skit.


Jag vill inte dra alla till en massrörelse, jag vill att nån rörelse ska våga säga vad den vill och fuck the consequences! Jag vill att folk tycker nåt nån gång istället för att bara lite världsvant och blasé hålla käften, to cool for school och sån skit.


Vad som behövs är inte en ny rörelse för att dra folk till den utan ett vitaliserande av hela samhället av lite jävla vrede. Om dom nu ska ha sitt individualiserade politiska klimat låt oss visa vad ett gäng galna jävla individer kan göra...

Inga kommentarer: