söndag 9 november 2008

Ut med packet?

Nämen tjenare Mauricio!


Themesong: El Rey (Ska-P)

Mauricio Rojas följer sina egna beslut, äntligen! Om bara andra politiker på riksdags och regeringsnivå kunde göra som han.... alltså leva som dom lär eller flytta utomlands (vilket-som funkar för mig)

Mannen som tog Ny Demokratis, då från Folkpartistisk sida kritiserade, åsikter och gjorde dom till "allmängods" (enligt SvD's PJ Anders Linder). Härligt.

Denna nationalvurmare har nu hittat nya vänner i Spanien bland annat (också enligt SvD) författaren och misslyckade presidentskandidaten Mario Vargas Llosa samt förre premiärministern José Maria Aznar. Den senare fixade förresten så att hans författarvän, tillskillnad från alla andra i det väldigt restriktiva landet Spanien fick behålla sitt ursprungsmedlemskap i Chile samt ha Spanskt medborgarskap och var aktiv medlem i det spanska fascistiska ungdomsförbundet Frente de Estudiantes Sindicalistas under Francotiden för att efter El Generalissimos död byta till det då mer rumsrena alternativet för den spanska fascismen: Alianza Popular.
Så Mauricio, en hycklare till nyliberalistik författare oc en forna fascist ska sitta och uggla i Spanien.

(för mer kul om Spaniens förre francoistiske och liberale president kan nämnas att han förskingrade spanska skattepengar för att lobba så att den forne francoistiske torteraren och bödeln Meliton Manzanas, chef för hemliga polisen i San Sebastian, skulle tilldelas Congressional medal of Honour. Detta efter att den spenska regeringen redan gett honom en efter hans död av en ETA bomb. Den första ETA bomben riktad mot Francoregimen och orsaken till det stegrande våldet mellan ETA och den Spanska Högern)

Tillbaka till Rojas - han är hursom blöt i ögat över att den svenska vänstern och en hop invandrare inte kan sluta kasta sten på honom och kalla honom rasist att han flyttar till ett varmare klimat som mer passar hans brutna leder och bruna tendenser.

Tack Rojas! Ta ett glas rött med dina fascistpolare för mig med!


PS. Rojas kommer ut med en rafflande bok om marxismen snart - det ska bli rafflande läsning för dom fyra människor som köper den internt i LUF.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Tja, din attityd och språk gör att jag en icke "luffare" köper ett ex så snart den kommer ut, så då säljer den i åtminstone 5 ex varav en utomstående får ta del av den, men det går kanske inte för sig för en mindre tolerant individ som du?

Tag dig ett glas vin du också med dina egna "fascistkompisar".

Jag rekommenderar Marquez de arienzo, en spansk rioja som är väldigt god.

Köp Gran reservan, den är såklart bäst. 145kr tror jag den kostar.

Annars är faktikt copertino rosso, ett italienskt vin, en otrolig smakuppplevelse för ynka 64 spänn! Som hittat!

Anonym sa...

Ludvig, Rojas blir säkert lycklig... Han lär vara den ende som bryr sig.

F.ö. kan det snart vara dags för hans fascistpolare att börja svettas ordentligt. De spanska amnestilagarna gäller bara så länge det finns folkligt stöd för dem, och det stödet blir allt svagare ju fler massgravar som öppnas...

Anonym sa...

Ludvig: Ska du också bli ledsen? I ärlighetens namn skiter jag blankt om du köper den eller inte - om du vill kan jag säga att alla som bär en "Jag älskar Rojas" Tshirt ska skjutas och därför justifiera ditt inköp av ett likadant?

Varför tror alla jävla gråtmilda as att jag bryr mig om deras köpbojkotter/köphets?
Ludvig köp rasistisk dvärgporr där man sodomoerar illrar till döds, vad bryr jag mig?

Jag tror att vin är lite pärlor för svinen i mitt fall - är för kass för att känna skillnad så det smakar bara "vin" i min mun.

Nicklas: Gött! Kan vi hoppas på att forne presidenten och Rojasvännen får sig några svettiga dagar i rätten? Fast det kanske är som med ryske tsaren - att skjuta karln var inte ok, men för honom att avrätta var tionde man i en by var tydligen helt lugnt.

det kommer nog sluta med ett "ja det var dumt men alla fascister är borta nu" och inget mer

Anonym sa...

Jag är inte så säker på det, Ohyra. Stämningen på premiärvisningen av "Maria Carmen España - tystnadens slut" som jag och frugan var på i Barcelona förra månaden var helt elektrisk! Det är något på gång i Spanien nu! Och Baltsar Garcon har gett sig fan på att ta några av fascistlakejerna i Spanien nu sedan Augusto Pinochet undkom honom med hänsyn till karlfans HÄLSA?!? Tidningarna har vågat börja tala om det, och regeringen har bara surfittigt hälsat att "amnestilagarna gäller" och sedan lagt locket på. Det tyder på oro!
Hoppas såväl högerpacket (Partido Popular, Spaniens moderater, är en direkt fortsättning på det spanska fascistpartiet) som de fega spanska sossar som gick med på pakten åker!

Wohoo!

Anonym sa...

Kan inte sluta skratta åt bilden!

"Nämen tjenare Mauricio!"

=D