torsdag 6 november 2008

Time for a Change?



Themesong: "Racist Friend" (The Specials)

Nu när dom valt en mörkare galjonsfigur är deras demokrati och nationella identitet räddad. Liberal Demokrati: din möjlighet att välja mellan identiska alternativ. När ens identitet ligger i ens ras medans dom närmaste likheterna kring dig är dom i samma samhällsklass som dig är det nåt som står illa till.

När dom väljer en fattig jävel från en annan samhällsklass är det mer relevant enligt mig. En klassresenär är inte mer eller mindre från endera klassen bara för att han eller hon en gång var i en annan sitts. Hans åsikter, handlingar är där.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Helt rätt, Ohyra.

Jag tycker synd om alla stackars hoppfulla som tror att han kommer att förändra något annat än vilken färg det ska vara på ögonskuggan och rouget.

Anonym sa...

Roligt att du synar Obama i sömmarna. Du som vänsterdebattör borde ju jubla av glädje nu när en mulatt blivit vald till USA:s nästa president. Ni har ju en tendens att tycka det är viktigare vilket kön, etnicitet osv folk har när de söker jobb, snarare än reell kompetens (kvotering). Inkonsekvens någon?

Anonym sa...

Är du helt pantad och kalkad Chris? Varför skall man gilla en mulatt/svart person per automatik? Om personen ifråga är ett jävla rövhål alt. klassfiende, vad finns det för orsak att "gilla" denne då?

Dragan Klaric är kroat och sverigedemokrat, ska vi tycka om den stollen bara för det? Fuck off.

Anonym sa...

Chris: Jag tror inte det var en bra idé av din morsa att supa så mycket när hon var gravid med dig.

Jag skiter i Obamas etnicitet - skit kommer i alla färger som det heter. Sen tror jag inte han kvoterades in i en populäritetsövning - vilket inte görs alls har jag märkt. Sen så syftade jag på klasstillhörighet mer än nåt annat...

Men skitsamma - du kommer nog inte läsa detta ändå, drive-by-posting (är det nån annan än jag som minns det gamla uttrycket?)

Anonym sa...

Borgerlig demokrati, likvärdiga alternativ, fortsatt kapitalism, visst.
Men hallå, John McCain?!

Thank you lord for mr. Obama.

Anonym sa...

Chris: haha!

Nicklas: Lika arg som vanligt. Akta så du inte sprängs din lilla röv.

Ohyra: Härlig comeback på chris skämt. Din mamma..

Anonym sa...

Vet inte om jag skulle prata så mycket om sprängda rövar med ett namn som "Lenita"...

Du vet vad det betyder på ryska va???