torsdag 1 maj 2008

1sta Maj!


Egentligen är det väl inget speciellt - jag menar så här blir inga revolutioner gjorda - men det är faenimig tradition. Vissa måste kolla på Kalle Anka varje jul, annars är det ingen julafton. Vissa kräver att stå och stirra på valborgsmässoelden, annars känns det lite tomt. Sill och Nubbe. Dans kring granen. Julotta.


Jag har första maj. Får jag inte gå i ett tåg känns det lite som om jag missat nåt relevant och att våren är uppfuckad. Det handlar inte om att rädda världen eller att "fira" att jag är arbetare (vadfaen fnns där att fira?) eller för den delen att ta en långpromenad.


Det handlar om tradition ffs...


Och det är rätt mysigt - man träffar lite kompisar, man vrålar lite och letar problem. Man köper sig en läsk och glider med sin flagga ett tag, minglar lite, kastar lite ägg eller så på motdemonstranter, lyssnar på talet, sjunger internationalen och sen e man klar.


Det är ungefär lika mycket protest som att vara med i Chalmerscortegen (vilken det här året var lite väl syrligt enligt vissa)...


Hursom, nu ska jag duscha och göra mig i ordning och önskar alla glad 1sta Maj!

Inga kommentarer: