måndag 6 oktober 2008

Ohyra, Back Due to Popular Demand!



themesong: Back in Black (AC/DC)

... eller så populärt var det inte - en person undrade vart jag var och vart jag tatt vägen - men jag är en crowd pleaser, service minded och "if you can lean you can clean" och allt sånt.

Senaste tiden har jag spenderat med att jobba som en gris mer än att sitta framför en dator. Det enda jag gör är att, som mest ladda ner filmer och TV serier (förlåt Nicklas) och sen titta på dom medans jag somnar... Nånstann där inne i mig bor det en Auto-Marxare som fnyser nedlåtande varje gång jag drar mig till sängs först vid fyra på eftermiddan och sen vid elva på kvällen för att stiga upp 04.30 nästa morgon. En liten otrevlig karl som undrar vart den där spexige killen tog vägen, han som var uppe till sent som satan och kom till jobbet i halv koma - eller för den delen varför denne någon skaffade sig ett jobb ens.

Vad ska jag säga? Jag var ung och behövde pengar.

Men jag brukade inte vara så här trött. Seriöst, aldrig nånsinn. Jag tror att det kan ha att göra med två saker: min ålder, är den största kategorin. Jag är inte 21 längre (lägg på ett satans decennium och få dom verkliga siffrorna) och även om det inte är nån ålder att klaga över så är det inte utan att man märker en nedgång i energidepåerna. Den andra detljen är att mitt jobb numera innehåller inte bara den fysiska aspekten. Jag bär inte bara utan numera ska jag utföra mer sysslor ("få mer ansvar", vara "flexibel" och "en tillgång" som det heter på nysvenska) jag ska planera, jag ska strukturera, jag ska sköta sälj-liknande prylar mot företag. Visst det står fortfarande "lagerarbetare" i mitt kontrakt och jag får en lagerarbetares lön - men det är ju det "flexibilitet" handlar om.

VÅR förmåga att GE och DERAS förmåga att TA.

... och passar det inte är det bara att hitta nåt nytt. Jo, jag tänkte det först och sen inser jag att "i helvete heller". Ska en annan stackars sate hamna i min grej sen? Varför inte arbeta för att få det bättre NU istället för att sätta sin förhoppning till en annan slavdrivare... eller åtminstonde försöka jävlas lite?

Men knulla det där nu - faen får väl lära mig att skriva kortare inlägg eller nåt? Jag har alltid haft svårt att hålla käften när jag ska prata så det händer att man pladdrar på - jag ska försöka fatta mig kortfattat under den tiden det tar för mig att hitta ett bra sätt att ducka jobb. Automarxaren i mig jublar

Skriver ett nytt inlägg imorrn...

Inga kommentarer: